Kepada Hishammuddin Hussein dan Menteri-Menteri MELAYU:

KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Friday, January 8, 2010

Gambar2 demonstrasi/gereja dibakar

...Tetapi sebelum itu Lebai mahu beritahu maklumat yang Lebai dapat ketika demonstrasi itu.

...Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein telah mengarahkan polis Kuala Lumpur menangkap mereka yang mengadakan demonstrasi di Masjid Negara.

Bagaimanapun, polis diketuai Datuk Mohd Sabtu (KP Kuala Lumpur) tidak sempat menangkap mereka kerana demonstrasi hanya selama 25 minit....

Berikut gambar2 demonstrasi di seluruh negara yang sempat Lebai kumpul.









Gereja yang cuba dibakar ialah
* Gereja Metro Tabernacle, Desa Melawati;
* Gereja Assumption Petaling Jaya; dan
* Gereja Life Chapel di Damansara.




Insiden menyerang dan membakar gereja adalah tindakan sabotaj untuk memburukkan umat Islam dan merosakkan ekonomi negara, kata Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.
Beliau berkata, tindakan yang dilakukan golongan tidak bertanggungjawab itu timbul di saat umat Islam di negara ini hangat menentang isu penggunaan kalimah ''Allah'' oleh agama lain memberi gambaran seolah-olah umat Islam adalah pengganas yang sanggup membakar rumah ibadat kaum lain hanya kerana menentang penggunaan kalimah ''Allah''.
"Ia seolah-olah memberi gambaran umat Islam adalah pengganas dan militan yang sanggup berbuat apa sahaja kerana kemarahan terhadap isu penggunaan perkataan Allah itu sedangkan belum terbukti mereka yang membakar gereja itu adalah umat Islam," katanya hari ini.

REMINDER:

Any constructive criticism and comment that would contribute to fair, frank and informed discussion on this posting to help achieve our national objective will be most appreciated. We need to have more open exchange of ideas on this sensitive but important subject in the context of the national vision and security.

No comments: