Kepada Hishammuddin Hussein dan Menteri-Menteri MELAYU:

KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Sunday, January 10, 2010

Panas: Surau dibaling batu.gereja cuba dibakar

Blinking Text - http://www.blinktextmaker.com


Dua lagi gereja iaitu satu di Miri, Sarawak dan sebuah lagi di Taiping hampir terbakar apabila ada pihak tertentu melemparkan bom botol, hari ini.

Sebuah sekolah iaitu Sekolah Menengah Convent di Taiping juga diserang.

Dalam laporan terbaru hari ini, kereta seorang paderi yang diletak dekat sebuah gereja di Bukit Tengah, Pulau Pinang disimbah cat merah.

Dalam masa yang sama, dilaporkan bahawa sebuah surau di Klang dibaling batu.

Semua perbuatan itu disyaki ada kaitan dengan keputusan mahkamah membenarkan akhbar mingguan Kristian Malaysia - Herald - menggunakan kalimah Allah. Minggu lalu, tiga gereja di Lembah Klang hampir terbakar apabila dilempar bom api.

Laporan lanjut akan datang....

REMINDER:

Any constructive criticism and comment that would contribute to fair, frank and informed discussion on this posting to help achieve our national objective will be most appreciated. We need to have more open exchange of ideas on this sensitive but important subject in the context of the national vision and security.


No comments: