Kepada Hishammuddin Hussein dan Menteri-Menteri MELAYU:

KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Thursday, January 28, 2010

LANCAU LU HISHAM....

Lebai dapat email daripada seseorang yang meminta Lebai post-kan tulisan beliau. Beliau memberi tajuk "LANCAU LU HISHAM". Lebai tidak mengubah apa-apa pun. Jadi bacalah....
*****************
Hari ini ada berita daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) daripada Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.


Hishammuddin seperti dilaporkan telah menyatakan bahawa:

KDN tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang mencemarkan rumah ibadat. Kata Hishammuddin. Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan telah diarah turun padang untuk memantau siasatan kes empat kepala babi hutan yang berbungkus plastik ditinggalkan di pintu masuk perkarangan dua masjid di Petaling Jaya, semalam.

"Dalam hal ini, saya tak pernah berkompromi dan kita telah buktikan dalam kes-kes di gereja dan surau sebelum ini kita telah ambil tindakan di mana semua yang terlibat telah ditahan, dan akan dihadap ke mahkamah bergantung kepada kesesuaian masa oleh pihak Peguam Negara," katanya.

**************

Ini Hisham komen pasal KEPALA BABI YANG DILETAKKAN DI PERKARANGAN MASJID DI PETALING JAYA, SEMALAM.

Bagi Lebai ini sudah dikira KURANG AJAR...DAN MEMANG NAK MAMPOS...
WAH...WAH...WAH

Halo Hisham.. Ni Lebai nak habaq mai...
KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Jangan cakap berdegar-degar tapi tak ada apa-apa.

Melayu di Malaysia yang dikategorikan sebagai umat ISLAM, sudah semakin diCABAR. Apa LU mau buat? ISA? What????? Tangkap orang yang dikatakan PENGGANAS? Hey.. itu orang yang lu tangkap tak boleh anca,m keselamatan Malaysia la.... Lu tak berani tangkap orang yang mengkucar-kacirkan negara kita, seperti ANWAR IBRAHIMK, KARPAL SINGAH, LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG dan NIZAR?????

Sudah la LU... Jangan berlakon dengan kita orang la... Kita orang NEWSPAPER punya orang la...

REMINDER:

Any constructive criticism and comment that would contribute to fair, frank and informed discussion on this posting to help achieve our national objective will be most appreciated. We need to have more open exchange of ideas on this sensitive but important subject in the context of the national vision and security.

4 comments:

Arif Omar said...

gua pun banayk setuju. itu semua tatak helan oooo.

AntiHipokrit said...

Pak Lebai,

Cepat minta MAAF... kang kena saman 100 Juta. hehehe

PARPUKARI said...

Wah, ini betul punya marah ni bro! Nanti wa nak linkkan artikel ni la ya

Pemerhati said...

Raja Melayu dihina, tak apa, dimaafkan.
Orang Melayu dihina, tak apa, dimaafkan.
Agama Islam dihina, tak apa, dimaafkan.
BN lingkup di PRU13 nanti, tak apa,
MAAFKAN YE?