Kepada Hishammuddin Hussein dan Menteri-Menteri MELAYU:

KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Saturday, January 30, 2010

Selamat Pengantin Baru Adukataruna....

.........Walaupun kenduri kahwin Adukataruna berjalan lancar hari ini jangan lah lupa pula tarikh yang lagi satu penting iaitu 31 MAC ini.

Cuma Lebai nak tanya... tak jemput orang JOHOR makan kenduri sama ke?

Lebai difahamkan oleh kawan-kawan di Paroi bahawa persiapan kenduri di Rumah Rakyat Panchor, Paroi tu boleh tahan rancak.

Dapat isteri orang Kota Baharu, Kelantan, kena belajar makan budu.

Khemah dengan tema ungu dan putih pun dah tersergam indah di luar rumah keluarga juruteknik komputer ini yang difahamkan sudah mula dipasang mulai petang semalam lagi.

Bulan lalu majlis persandingan di pihak perempuan sudah dilakukan di Kota Bharu, Kelantan. Dengar kata boleh tahan juga meriah.

Haaa... orang JOHOR kalau nak makan kenduri Adukataruna yang dituduh di mahkamah kerana menghina Almarhum Sultan Johor boleh lah pergi. Tak dijemput pun tak apa, boleh meriahkan majlis 'membina masjid'. Tak kan lah Adukataruna nak saman pula!

Kalau pembaca sekelian nak tahu perkembangan kes perbicaraan Adukataruna, baca paper atau laman blog dan web. Malas Lebai nak cerita panjang-panjang. Buat sakit hati je.

REMINDER:

Any constructive criticism and comment that would contribute to fair, frank and informed discussion on this posting to help achieve our national objective will be most appreciated. We need to have more open exchange of ideas on this sensitive but important subject in the context of the national vision and security.

1 comment:

Anonymous said...

rumah rakyat ni kalau x silap perumahan kerajaan bagi kat org2 miskin kan?