Kepada Hishammuddin Hussein dan Menteri-Menteri MELAYU:

KUASA ADALAH IBARAT SEBILAH PEDANG. JIKA IA SEKADAR DIGILAP, DIPERASAP, DISARUNGKAN DAN DIGANTUNG DI DINDING, BERAPA BANYAK PEDANG PUN YANG ADA, TIADA GUNANYA. TETAPI JIKA SEKALI SEKALA DIGUNAKAN, BIARPUN HANYA UNTUK MEMOTONG SEBIJI MANGGA, MAKA AKAN DIKETAHUILAH TAJAM TUMPULNYA.

Saturday, January 30, 2010

Gambar kahwin Adukataruna dan isteri

Majlis perkahwinan Adukataruna meriah di rumah keluarganya di Nombor 297, Rumah Rakyat Panchor, Paroi dekat Seremban hari ini. Kelihatan Adukataruna yang kini sudah popular di kalangan rakyat Johor gembira di samping isterinya.

Ada, anon yang menghantar komen kepada Lebai bertanya adakah Rumah Rakyat Panchor itu adalah perumahan rakyat untuk orang miskin?

Rasa-rasa Lebai lah, memang perumahan rakyat itu dibina oleh Kerajaan Negeri Sembilan yang diperintah oleh Barisan Nasional/Umno untuk golongan berpendapatan rendah. Ini termasuklah rumah yang diduduki oleh Adukataruna tu.

Tetapi, biasalah bagi kebanyakan puak-puak pembangkang ni. Tidak pernah mengenang budi. Apa yang dibuat BN/Umno tak betul.

Sama lah dengan waktu Tun Mahathir syorkan negara keluarkan kereta sendiri. Bukan main bangkang lagi puak-puak Pas dan DAP masa itu. Tapi, sekarang ini lihatlah, anak-anak mereka juga yang menggunakan kereta nasional. Itulah yang dinamakan HIPOKRIT.

Apapun, lebih 1,000 orang juga lah yang hadir kenduri Adukataruna hari ini. Kedua-dua mempelai memakai pakaian serba kuning meraikan tetamu, rakan serta sanak saudara pada majlis makan beradat kira-kira pukul 1.30 tengah hari tadi.

Tak tahu lah pula Lebai kalau orang JOHOR pun ada yang datang.


REMINDER:

Any constructive criticism and comment that would contribute to fair, frank and informed discussion on this posting to help achieve our national objective will be most appreciated. We need to have more open exchange of ideas on this sensitive but important subject in the context of the national vision and security.

3 comments:

Pemerhati said...

Kesian juga isteri dia.
Nanti kalau Aduka Taruna kena jel, meranalah dia sorang2 kat luar, yek?

Anonymous said...

hahah..
dak abis makeup pun muka aduka tenuk masih macam jebeng

Anonymous said...

adukataruna ni org umno pak lebai oiii...org umno mmg kurang ajo sket mulutnye...